Autor |
Wiadomość |
DTEMPLAR |
Wysłany: Pią 18:34, 07 Gru 2007 Temat postu: |
|
No ładnie ale ja wolę ich w orginalnym składzie z pierwszych płyt  |
|
Gość |
Wysłany: Nie 21:59, 02 Gru 2007 Temat postu: |
|
Mam oryginał!!!!!!!!!!!!!! |
|
kangur radzieckii |
Wysłany: Czw 2:08, 29 Lis 2007 Temat postu: Sepultura-Roots |
|
 
1. "Roots Bloody Roots" - 3:32
2. "Attitude"
3. "Cut-Throat"
4. "Ratamahatta"
5. "Breed Apart"
6. "Straighthate"
7. "Spit" - 2:45
8. "Lookaway"
9. "Dusted"
10. "Born Stubborn"
11. "Jasco" (utwór instrumentalny)
12. "Itsári" (utwór instrumentalny)
13. "Ambush"
14. "Endangered Species"
15. "Dictatorshit"
16. "Canyon Jam" (hidden track)
* Max Cavalera - śpiew, gitara rytmiczna
* Andreas Kisser - gitara prowadząca (oprócz "Necromancer (Demo Version)")
* Paulo Jr. - gitara basowa
* Igor Cavalera - perkusja
* Jairo Guedes - gitara prowadząca na "Necromancer (Demo Version)"
Sepultura narodziła się we wczesnych latach 80-tych w Belo Horizonte, mieście zlokalizowanym na południu Brazylii. Przeznaczenie okazało się bardzo łaskawe kiedy połączyło Paulo Jr. (b), Jairo Guedeza (g), Maxa (g/v) i Igora Calalera(d) w fascynacji do metalu. Brazylijska scena deathmetalowa była jeszcze w powijakach kiedy zespół wydał swój pierwszy oficjalna longplay w 1985 roku. "Bestial Devastation", był połówką splitowego albumu wydanego wraz z zespołem Overdose.
Utwory jak "Antichrist" i "Bestial Devastation" jasno określały cel w muzyce dla Sepultury, a ich rosnące w oczach legiony fanów rozumiały zespół doskonale. Następny krok stanowił w pełni samodzielny album "Morbid Vision" (1986). Pełen doskonałych riffów, z nieśmiertelnym hymnem w postaci "Troops of Doom", te znaczące wydawnictwo sprawiło, że zespół stał się rozpoznawalny w całej Brazylii, dając tym samym zespołowi szansę na koncertowanie we własnym kraju. Ale jednocześnie był to pożegnalny album dla gitarzysty Jairo Guedeza, który nieoczekiwanie zdecydował się opuścić zespół.
Sepultura wyrastała na potęgę brazylijskiej sceny metalowej w niezwykłym tempie. Wolne stanowisko gitarzysty zostało obsadzone przez Andreasa Kissera, utalentowanego i innowacyjnego muzyka. Wydawana w 1987 roku "Schizophrenia" z miejsca weszła do kanonu brazylijskiego metalu, wyróżniając się doskonałą produkcją, jak i świetnymi utworami w rodzaju "Escape to the Void", czy instrumentalnym majstersztykiem "Inquisition Symphony". Muzyka Sepultury zyskiwała coraz większe grono słuchaczy również poza rodzinnym krajem, promując tym samym brazylijską scenę metalową.
"Schizophrenia" została wydana jako bootleg w Europie, sprzedając się w imponującym nakładzie 30 tysięcy kopii, z których Sepultua nie dostała i tak żadnych pieniędzy. W rodzimej Brazylii zespół koncertował nawet w najbardziej niedostępnych terenach, jak północno-brazylijskie miasto Manaus, leżące na pograniczu amazońskiek dżungli.
Zyskując coraz większą sławę, Sepultura podpisała profesjonalny kontrakt z holenderską wytwórnią RoadRunner Records. Ich pierwszym wydawnictwem pod nowymi skrzydłami był album "Beneath the Remains", podziwiany w muzyce metalowej po dziś dzień. Zespół nagrał album w Brazylii i nawet pomimo niskiego budżetu zdecydował się zatrudnić Scotta Burnsa, znanego amerykańskiego producenta . Jego profesjonalizm podczas współpracy wpłynął na zmianę w samym zespole, który nauczył się większej odpowiedzialności i dojrzałego podejścia do pracy w studiu. Burns zajął się również mixem i masteringiem albumu w USA, co było pierwszym takim przypadkiem w historii brazylijskiego metalu.
Promując nowe wydawnictwo, Sepultura odbyła swoją pierwszą międzynarodową trasę. Koncertowali w Europie jako rozgrzewacz przed metalową legendą- zespołem Sodom, zagrali w Ameryce jak również w Meksyku, zaskarbiając coraz większą rzeszę oddanych fanów. To była pamiętna trasa dla zespołu na której spotkali swoich muzycznych idoli (Motorhead, Metallica), przekroczyli mur berliński zanim zimna wojna ostatecznie została zakończona, oraz nagrali swój pierwszy oficjalny teledysk. Wybór padł na "Inner Self", jeden z najlepiej rozpoznawalnych utworów na płycie wraz z tytułowym "Beneath the Remains" i "Mass Hypnosis".
Będąc pierwszym brazylijskim zespołem metalowym który odniósł sukces za granicą, zostali zaproszeni do ekskluzywnego grona kapel (Guns'n'Roses, Judas Priest, Megadeth, Queensryche) mających wystąpić na kolejnej edycji festiwalu Rock in Rio. Kolejny album "Arise" ukazał się w 1991 roku i ponownie został nagrany oraz zmiksowany przez Scotta Burnsa. Premierze albumu towarzyszyło limitowane wydawnictwo "Arise Rough Mixes", które dziś stanowi prawdziwy rarytas wśród kolekcjonerów rzadkich wydawnictw,
Podczas koncertu w Sao Paulo, zespół postanowił zagrać darmowy koncert na obrzeżach miejskiego stadionu, jako uczczenie powrotu do Brazylii po wielu miesiącach koncertowania poza granicami ojczyzny. Niestety pośród 40-tysięcznego tłumu entuzjastycznych fanów, sytuacja wymknęła się z pod kontroli i jeden z widzów został zamordowany. Ten tragiczny wypadek sprowadził aurę strachu towarzyszącą brazylijskim organizatorom koncertów, utrwalając fałszywy wizerunek fanów Sepultury jako agresywnych chuliganów. Przez następne lata każdy koncert w Brazylii okupiony był ciężkimi i trudnymi negocjacjami.
Pomimo tego niefortunnego zdarzenia, trasa Arise okazała się ogólnoświatowym sukcesem. Zespół zagrał w miejscach o których wcześniej nawet nie marzył jak Grecja, Japonia, czy Australia, która była miejscem wydania pierwszego singla zespołu, "Third World Posse". To podczas tej trasy zespół po raz pierwszy odwiedził Polskę, grając dwa niezapomniane koncerty wraz z Paradise Lost. W Holandii Sepultura zagrała swój pierwszy duży festiwal, Dynamo Open Air. Również ponad 100 tysięcy fanów świętowało ich dwa wyprzedane koncerty na stadionie w Indonezji, gdzie wersja kasetowa "Arise" pokryła się złotem.
Poza singlem "Third World Posse", na małych płytkach znalazły się również utwory "Under Siege" i "Dead Embryonic Cells". Do dwóch utworów ("Arise", "Dead Embryonic Cells") zostały nakręcone teledyski, a pierwsze oficjalne wydawnictwo video zatytułowane "Under Siege" zawierało występ grupy podczas koncertu w Barcelonie. Po tym jak wszystko zostało powiedziane, wyśpiewane i zagrane, Sepultura zyskała popularność i sławę na jaką zasłużyli swoją ciężką pracą.
Najważniejszy album Sepultury został wydany w 1993 roku, którego premiera miała miejsce w średniowiecznym zamku w Anglii. Wraz z "Chaos AD" zespół inkorporował wiele nowych, zaskakujących elementów do swojej brutalnej estetyki, jak brazylijskie rytmy czy instrumenty ludowe w utworze "Kaiowas".
Od czasu wydania "Chaos AD", wnoszenie do muzyki wielu różnorodnych pomysłów, konceptów i kultur stało się znakiem rozpoznawczym Sepultury. "Territory" było wybrane na pierwszy singliel z "Chaos AD". Teledysk do utworu został nakręcony w Izraelu, co było wielkim krokiem naprzód dla brazylijskiego zespołu metalowego.
Zespół wygrał nagrodę podczas uroczystości brazylijskiego MTV Music Awards w kategorii najlepszy teledysk. Singlowe "Refuse/Resist" oraz "Slave New World" zostały również sfilmowane a później umieszczone na kolejnym wydawnictwie video grupy zatytułowanym "Third World Chaos".
Albumowi towarzyszyła potężna trasa koncertowa. W USA zespół zagrał serię halowych koncertów wraz z Panterą i Biohazardem. Sepultura przełamała pewne tabu będąc pierwszym brazylijski zespołem, który koncertował w Rosji, jak również pierwszym latynoskim artystą, który otrzymał zaszczyt zagrania na festiwalu Monsters of Rock w Donnington. W tym samym czasie, zespół miał duże problemy aby zaplanować koncerty w rodzimej Brazylii, gdzie dalej pamiętano o zamieszkach podczas ostatniego występu grupy w Sao Paulo. Dzięki wysiłkom oficjalnego fanklubu Sepultury, zespół ostatecznie zaprezentował nowy materiał na ojczystej ziemi.
W 1994 roku Max zaangażował się w równoległy projekt razem z Alex'em Newport'em z zespołu Fudge Tunnel. Zespół nazywał się Nailbomb, a wydany album "Point Blank" został nagrany z gościnnym udziałem Andreasa Kissera, Igora Cavalera i Dino Cazaresa (Fear Factory). Nailbomb nagrali drugi i ostatni album podczas jednego z bardzo niewielu koncertowych występów podczas Dynamo Open Air w 1995 roku. To był krótki, ale niezwykle intensywny projekt i uznawany jest za kultowy w kręgach fanów Sepultury.
W tym czasie Sepultura świętowała dziesiątą rocznicę swojego istnienia, czując jednak nadal olbrzymią potrzebę tworzenia, odkrywania i rozwijania swoich możliwości. Udało im się wznieść na nowy poziom wraz z wydaniem w 1996 roku albumu "Roots". Sama nazwa sugerowała konkretne inspiracje podczas pisania i nagrywania albumu. Wiele brazylijskich ikon muzyki wzięło udział na tym niesamowitym albumie ale najważniejszym doświadczeniem była współpraca z brazylijskim plemieniem Xavantes. Zespół spędził kilka dni żyjąc razem z plemieniem, nagrywając utwór "Itsari" podczas pobytu.
Kompozycje "Roots Bloody Roots", "Attitude" i "Ratamahatta" zostały wydane na singlach, którym towarzyszyły doskonale zrealizowane klipy. Pierwszy teledysk, Roots Bloody Roots nagrany został w mieście Salvador, kolebce Brazylii. Na plan filmowy Attitude zaproszeni zostali członkowie Gracie Family, brazylijskiej legendy Jiu-Jitsu.
Utwór "Ratamahatta" zaśpiewany został po portugalsku, z gościnnym udziałem brazylijskiego perkusjonisty Carlinhosa Browna. Teledysk do tej kompozycji zdobył w 1997 roku nagrodę MTV Music Awards Brazil w kategorii najlepszy rockowy teledysk. W tym czasie zespół wydał podwójną wersję albumu "Roots", zatytułowaną "The Roots of Sepultura", która oprócz regularnego albumu, zawierała dodatkowy krążek z wieloma niepublikowanymi nagraniami studyjnymi i koncertowymi.
Trasa Roots zaplanowana była na całym Świecie, uwzględniając występy na wielu ważnych festiwalach. Występ zespołu na Monsters OF Rock w Donnington został zapamiętany z powodu osobistej tragedii. Zespół otrzymał smutną wiadomość o tragicznej śmierci pasierba Maxa Cavalery, Dany Wellsa. Max zmuszony był wrócić do Stanów w trybie natychmiastowym a zespół po raz pierwszy w swojej historii musiał wystąpić jako trio, podczas jednego z najważniejszych festiwali w karierze zespołu. Niektórzy muzycy z zaprzyjaźnionych kapel wspomogli zespół a sam koncert okazał się sukcesem. Pomimo niesprzyjających okoliczności, Sepultura nie chciała zawieść swoich fanów, zgromadzonych podczas koncertu. Tłum rozumiał okoliczności i okazał kapeli szacunek minutą ciszy. Po tym koncercie Sepultura zrobiła przerwę w koncertach aby oddać szacunek zmarłemu Danie, ale wkrótce znów powróciła na trasę. Po raz kolejny wystąpili w Polsce, bez trudu zapełniając halę Spodka.
Zespół zagrał bardzo udane koncerty podczas tournee, ale jednocześnie pewne obawy materii organizacyjnej zaczęły powodować coraz większe tarcia wewnątrz plemienia. Coraz częściej nie było zgody z decyzjami managementu i ostatecznie część zespołu doszła do wniosku, aby nie przedłużać kontraktu menadżerskiego gdy ten wygaśnie. Niestety, menadżerka zespołu była jednocześnie żoną Maxa a para nie potrafiła znaleźć wspólnego języka z resztą kapeli. Przedstawiona została opcja o podziale managementu nad kapelą, co dalej umożliwiałoby Maxowi współpracę z Glorią. Ten zdecydował jednak odrzucić wszelkie ugody, opuszczając zespół. Reszta trasy koncertowej musiała zostać odwołana, a przyszłość zespołu stanęła pod dużym znakiem zapytania.
Po otrząśnięciu się z szoku, zespół wiedział że nie może zakończyć kariery w tak niefortunny sposób, opuszczając jednocześnie rzesze swoich zagorzałych fanów. Sepultura nigdy nie była jedynie zespołem, lecz również pewną ideologią. Dlatego wkrótce zespół rozpoczął pracę nad kolejnym albumem jako trio. W międzyczasie Max stworzył nowy zespół Soulfly.
Igor, Paulo i Andreas znaleźli nową ścieżkę dla swojej muzyki. W nowej Sepulturze bas Paula spełniał pierwszorzędną funkcję, podczas gdy Andreas zajął się wokalami na pewien czas. Jednak ponieważ nigdy wcześniej nie śpiewał na poważnie, nie czuł się zbyt swobodnie w nowej roli. W tej sytuacji Sepultura rozpoczęła poszukiwania nowego wokalisty. Kasety demo z całego Świata zasypywały biura Roadrunner Records a proces selekcji wydawał się szczególnie trudny i długotrwały. Niewielka liczna wokalistów brzmiała na tyle dobrze aby zainteresować się nimi bliżej. Każdy z nich otrzymał taśmę zawierającą kilka utworów nad którymi musieli samodzielnie popracować zanim spotkają się z zespołem na przesłuchaniu. Ostateczna selekcja miała miejsce w Brazylii, gdyż stosunek nowego wokalisty do ojczyzny i kultury zespołu miał priorytetowe znaczenie, tak samo jak więzi i relacje pomiędzy członkami plemienia.
Zaraz po rozpoczęciu przesłuchań, zespół był pod wielkim wrażeniem Derricka Greena. Derrick czuł się swobodnie w Brazylii, stał się fanem piłkarskim i zżył się z resztą zespołu. Okazał się tym, kogo Sepultura szukała od samego początku, stając się członkiem muzycznej rodziny. Po dołączeniu Derricka, większość piosenek było już napisanych, brakowało jedynie wokali a zespół chciał wydać nowy materiał jak najszybciej. Po wielu miesiącach ciężkiej pracy, "Against" ostatecznie ujrzało światło dzienne na jesieni 1998 roku.
Będąc bardzo emocjonalnym albumem, "Against" ukazywał walkę zespołu w odzyskiwaniu pewności siebie i odpowiedniego statusu zespołu. Pojawiło się wielu niezwykłych gości: wieloletni przyjaciel zespołu Joao Gordo ( "Reza"), Jason Newsted ("Hatred Inside") czy japońscy perkusiści z Kodo ("Kazmaitachi"), którzy gościli Sepulturę we wiosce Kodo, na wyspie Sodo w Japonii.
W końcu nadszedł czas aby ponownie spotkać się fanami i udowodnić, że prasowe pogłoski o tym jakoby Sepultura była już skończonaa, były jedynie bezwstydnym kłamstwem i plotką. Pierwszy koncert promujący "Against" odbył się podczas dobroczynnego występu w Brazylii w ramach festiwalu Barulho Contra Fome (Noise Against Hunger).
Derrick udzielał się już w kilku zespołach, ale nigdy nie musiał występować naprzeciw tak licznej, lojalnej i wymagającej publiczności. Sepultura rozgrzewała się przed festiwalem grając kilka klubowych koncertów w Kaliforni, m.in. w Los Angeles pod nazwą Troops of Doom.
Koncert dobroczynny okazał się ogromnym sukcesem. Sepultura, wraz z zaproszonymi gośćmi zaprezentowała się przed 30-tysięcznym tłumem fanów. Mike Patton przyleciał specjalnie na tą okazję z Włoch aby pojamować z kapelą. Jason Newsted przyjechał ze Stanów. Indianie z plemienia Xavantes przeżyli prawdziwą cywilizacyjną rewolucję, przybywając z amazońskiej wioski do betonowej dżungli Sao Paulo. Carlinhos Brown opuścił słoneczne Bahia aby wykonać "Ratamahatta" z zespołem. Dawny gitarzysta Jairo chętnie dołączył do zespołu w utworze "Troops of Doom" a legenda horrorów Coffin Joe pobłogosławił zespół na swój złowieszczy sposób. Prasa i fani z zagranicy przyłączyli się do entuzjastycznego tłumu, który ciepło powitał Derricka do plemienia Sepultury.
Single "Tribus", "Against" i "Choke" zostały wydane w ramach promocji "Against". Trasa koncertowa okazała się jak zwykle bardzo udana. Sepultura połączyła siły z legendą metalu Slayerem podczas wspólnej europejskiej trasy, kładąc kres niekończącym się plotkom o rzekomych niesnaskach pomiędzy zespołami. Ku radości brazylijskich fanów, Sepultura w końcu zagrała pełną trasę po Brazylii po wielu latach nieobecności
Jak tylko trasa dobiegła końca, czterech muzyków rozpoczęło pracę nad nowym albumem. Okres "Against" był źródłem energetycznego kopa dla zespołu, który zaowocował wydaniem w 2001 roku albumu "Nation". Wydawnictwo tworzyło pierwszy w historii zespołu koncept album. Andreas, Paulo, Igor i Derrick razem napisali album, tworząc na jego podstawie utopijną wizję Świata. Specjalne miejsce dla najważniejszych i najbliższych osób: fanów, przyjaciół i rodziny. Teksty do piosenki Sepulnation wyjaśniały całość; muzyka jest bronią zespołu a on korzysta z niej w sposób bardzo umiejętny.
Dzięki współpracy z internetowym fanklubem zespołu, Sepultura została zaproszona do zagrania trzeciego w swojej karierze koncertu podczas festiwalu Rock in Rio. Podczas występu zaprezentowali utwory z "Nation" przed 150-tysięczną widownią, rozpoczynając koncert od niesamowitego hymnu Valtio, napisanego we współpracy z fińskimi muzykami z Apocalyptiki.
Nowy album osiągnął status złota w Brazylii zanim trafił na sklepowe półki. Zespół rozpoczął kolejne torunee, zaplanowane na wiele miesięcy. Niestety w Ameryce Nation nie sprzedawało się tak, jakby oczekiwali od tego właściciele Roadrunner Records. Efektem coraz większych rozbieżności na linii zespół-wytwórnia było ostatecznie rozstanie z Roadrunnerem na początku 2002 roku. Po kilkumiesięcznych poszukiwaniach zespół ostatecznie podpisał kontrakt z niemieckim wydawcą SPV Records.
Jeszcze pod koniec 2002 roku zespół wydał minialbum "Revolusongs", zawierający przeróbki utworów innych wykonawców, m.in. U2 ("Bullet The Blue Sky"), Massive Attack ("Angel"), czy Janne's Addiction ("Mountain Song"). Zimę 2002/2003 zespół spędził w studiu nagrywając kolejny album, którego premiera miała miejsce wiosną 2003 roku. "Roorback" okazał się kolejnym doskonałym albumem w dyskografii Sepultury, popartym wielomiesięcznym tournee, w ramach którego zespół zaprezentował się polskiej publiczności na koncercie w Warszawie.
Jak na razie współpraca z nowym wydawcą układa się dobrze, a zespół od paru miesięcy kontynuuje pracę nad swoim następnym studyjnym albumem, którego premiera przewidywana jest na początek 2006 roku.
Dyskografia:
"Bestial Devastation" (1985)
"Morbid Visions" (1986)
"Schizophrenia" (1987)
"Beneath the Remains" (1989)
"Arise" (1991)
"Chaos AD" (1993)
"Roots" (1996)
"Against" (1998)
"Nation" (2001)
"Roorback"
CHWILA WSPOMNIENIA
http://stage6.divx.com/user/FERNANDOJ/video/1366065/SEPULTURA---roots-bloody-roots-(1996)
Kod: |
http://rapidshare.com/files/72970759/Sepultura-Roots.part1.rar
http://rapidshare.com/files/72972491/Sepultura-Roots.part2.rar
pass Norrlands
|
|
|
|